Funktionshinder.se logotyp.
Klicka för att komma till startsidan!
Anpassa utseendet på Funktionshinder.se. Fråga Fh:s panel. Se de senast publicerade texterna indelade i olika kategorier. Till forumet. Se de senaste medlemstexterna och information från administratörerna. Klottra på planket. Sök på Funktionshinder.se efter texter, medlemmar, länkar eller foruminlägg. Länkarkiv - Sök efter länkar till andra sajter.
Sponsra Funktionshinder.se. Kontakta oss som driver Funktionshinder.se. Hjälp / Vanliga frågor. Prylshoppen. utfyllnadsbild
 
fh sponsorer Besök Intressegruppen för Assistansberättigade (IfA) Besök Atlas Assistans AB Besök Livihop ledig sponsorplats
 
Assistans
Anordnare - Egen regi (800 inlägg)

Hoppa till första nya inlägget!

Skriv ut denna trådSkriv ut denna tråd   Tipsa en vän om denna trådTipsa en vän om denna tråd
Ämne: Hur mycket bör jag betala?
Av: Anonym[1] 2010-04-20 Kl 19:46
huvudinlägg

Hej,
Jag vill fråga er om det är mycket att en ekonom plus en annan som samarbetar med henne som kan allt om assistansrättningen tar 10000kr i månaden för att ta hand om ekonomi,administration,hjälpa med ansökningar,konsulttjänster m.m.?I mina öronen låter det för mycket.Jag kommer inte att behöva varje månad visa tjänster från de som tex konsulttjänster,ansökningar,kontakt med myndigheterna.Min nuvarande redovisningskonsult som jag anlitade att hjälpa mig med ekonomi plus med en del med administrativ jobb hon sa att allt skulle ta mellan 2-4 timmar per månad och per timme är kostnader cirka 600kr.Jag ska bara nämna att jag ska vara egen arbetsgivare för mina assistenter.Visste inte att det är inte många redovisningskonsulter eller ekonomer som inte kan om assistansersättningen.
Tack,

 
Svara

 

Klicka här för att anmäla detta inläggBlankstegRapportera detta inlägg


Svar på huvudinlägg
Ämne: Hur mycket bör jag betala?
Av: Henke27 2010-04-20 Kl 22:01
 

Låter som om du ändå behöver mycket hjälp med din assistans, vad blir vinsten av att vara egen när du ska betala så jäkla mycket?
*nyfiken*


Svara

 

Klicka här för att anmäla detta inläggBlankstegRapportera detta inlägg


Svar på huvudinlägg
Ämne: Hur mycket bör jag betala?
Av: Emil 2010-04-21 Kl 11:34
 

Jag driver också assistansen i egen regi, men har Särnmarks som prokurator, dvs. de hjälper till med allt som behövs. Jag vet ju vilka delar jag själv behärskar och bestämmer själv vad jag vill ha hjälp med och den uppdelningen är inte "statisk".
Nu vet jag inte var Du bor, men om Du bor i trakten av Uppsala, Stockholm eller Linköping rekommenderar jag att Du undersöker om Särnmarks vore bra samarbetspartner för Dig. Ja-smiley, med tummen upp


Svara

 

Klicka här för att anmäla detta inläggBlankstegRapportera detta inlägg


Svar på huvudinlägg
Ämne: Hur mycket bör jag betala?
Av: Alex holmsten 2010-04-21 Kl 20:08
 

Hej Anonym!

Vill tipsa dig om att "shoppa omkring" lite innan du bestämmer dig. Angående den summan du skulle få betala verkar det vara en ganska hög siffra speciellt som du är egen arbetsgivare med det ansvaret som det faktiskt innebär. Lite är det ju dock beroende av hur många timmar du har beviljat per månad?

Mvh Alex


Svara

 

Klicka här för att anmäla detta inläggBlankstegRapportera detta inlägg


Svar på undertråd
Ämne: Hur mycket bör jag betala?
Av: Anonym[1] 2010-04-25 Kl 22:53
 

Hej,
Jag ska träffa de nästa vecka så hoppas jag att jag ska få ner priset.Vissa av deras tjänster kommer jag inte att behöva varje månad utan vid behov som konsulttjänster tex och det är de som kostar mest.


Svara

 

Klicka här för att anmäla detta inläggBlankstegRapportera detta inlägg


Svar på undertråd
Ämne: Hur mycket bör jag betala?
Av: Anonym[1] 2010-04-27 Kl 17:43
 

Hej,
Hur mycket det är lagom att de tar betalt för att ta hand om ekonomi och administrativ delen?


Svara

 

Klicka här för att anmäla detta inläggBlankstegRapportera detta inlägg


Svar på undertråd
Ämne: Hur mycket bör jag betala?
Av: Alex holmsten 2010-04-27 Kl 22:55
 

Hej Anonym!

Din fråga är inte helt enkel att svara på med en siffra. Du pratar om enkel administration och ekonomiska beräkningar i ditt första inlägg i tråden. Där hade du fått uppgifter av en redovisningsbyrå på 600 kr/h, dessa kunde dock inte så mycket om assistans om jag har förstått dig rätt?

Frågan är ju om du tycker dig behöva någon som "kan" assistansen eller om det är ren ekonomisk redovisning du vill ha? Behöver du annan hjälp exempelvis stöd vid eventuella omprövningar och dylikt? Har du kollat runt bland assistansutförare som administrerar "egna"? Om de prisförslag du får ifrån "vanliga" redovisningsbyråer är ungefär det samma som priserna hos assistansutförarna kan det ju vara bra med stöd ifrån någon som "kan" assistansen?

Shoppa runt innan du bestämmer dig! Lycka till! Ja-smiley, med tummen upp

Mvh Alex

Redigerat 2010-04-27 22:56

Redigerat 2010-04-27 22:56


Svara

 

Klicka här för att anmäla detta inläggBlankstegRapportera detta inlägg


Svar på undertråd
Ämne: Hur mycket bör jag betala?
Av: Anonym[1] 2010-04-29 Kl 22:42
 

Här är vad de skulle hjälpa mig för de 7000kr plus moms.
Vad ni förväntas göra:
Ihopsamling av verifikationerna månadsvis för bolaget i datum ordning. Vidare löpande kontering och attest av samtliga verifikationer, löneunderlag, tidsredovisning enligt lämnade anvisningar.

Vi hjälper dig med anställningsavtal, kontakt med myndigheter etc. Löpande registrering,Registrering av verifikationer i dataprogram, avstämning av kontona i balansräkningen mot bank- och skattekontoutdrag etc., som ni förväntas lämna tillsammans med verifikationerna, rapportering till er med balansräkning och resultaträkning.

Vidare tillhandahåller vi hjälp avseende personlig assistans enligt lagen (1993:387) om assistansersättning.

Skatte- och avgiftsredovisning:

Vi åtar oss också att utifrån det räkenskapsmaterial som lämnas till oss ta fram uppgifter som löpande skall redovisas till Skatteverket i skattedeklaration.

I förekommande fall kan vi också biträda vid årsrapportering av löner mm, s.k. kontrolluppgifter, samt med upprättande av självdeklarationer.

Bokslut och årsredovisning:

Vi åtar oss att ta fram underlag och förslag till bokslut och årsredovisning. Ni ansvarar för bedömningar, värderingar och beslut avseende poster i bokslut och årsredovisning.
Arvode:
I enlighet med vår offert är arvodet för våra tjänster följande:

Löpande redovisning, bokslut, årsredovisning och övriga konsultationer: 7000 kr per månad.
Jag ska shoppa runt mer som Alex holmsten sa Blinkande smiley

Redigerat 2010-04-29 22:43


Svara

 

Klicka här för att anmäla detta inläggBlankstegRapportera detta inlägg


 

Till sidans topp

Visa trådindex

Forumkategorier, rubriklogo

fh sponsorer Besök Intressegruppen för Assistansberättigade (IfA) Besök Atlas Assistans AB Besök Livihop ledig sponsorplats
 

© Copyright 1999-2024 Funktionshinder.se
Läs Fh:s regler | Kontakta Administratörerna för Fh | Om cookies på Fh